Primer que res, volem felicitar al covarxins i covarxines pel nou alcalde, Leoncio Marín i nou equip de govern.
El BOP de Castelló de dissabte 23 de desembre portava l'acord de data 15 de desembre de l'aprovació definitiva del projecte d'urbanització del Poligon industrial mediambiental, el qual conté, un dipòsit o abocador RTP.
«7804 B.O.P. DE CASTELLÓ Núm. 153—23 de desembre de 2006LES COVES DE VINROMÀEn cumplimiento de lo que establece el artículo 137.7 la Ley16/2005 de l a Generalitat, Urbanística Valenciana, se hace público que por resolución de esta Alcaldía de 14 de diciembre de2006 se ha aprobado definitivamente el proyecto de Urbanización que desarrolla el Plan Parcial reclasificatorio del PolígonoIndustrial Medioambiental de les Coves de Vinromà.Les Coves de Vinromà 15 de diciembre de 2006.—El Alcalde,Miguel Zaragozà Muñoz.C-12707-U»
El passat ple del dijous, l'aleshores alcalde va comunicar que havia concedit llicència a l'empresa LM Glasfiber per a que instal·lés la seva factoria de pales. D'acord amb la legislació es poden concedir llicències de forma simultánia al de la urbanització, a condició de que el projecte de urbanització estiga finalitzat i entregada a l'ajuntament la infrastructura prevista al polígon per a què LM Glasfiber puga començar la seva activitat .
Davant aquesta ràpida aprovació del projecte d'urbanització que, inusualment, no ha esperat a la prèvia publicació al DOGV de la resenya de l'acord del BOP, pensem que la nova majoria té pocs camins per aturar un abocador que ja està aprovat urbanísticament. Per un banda l'ajuntament no pot atorgar llicència a l'empresa de les pales i denegar-la a l'empresa promotora d'un abocador o d'un dipòsit de residus tòxics i perillosos, ja que si no hi ha cap motivació o impediment legal, es podria possiblement i pressumptament incòrrer en algún delicte com el de la prevaricació. Cal evitar que la llicència de l'abocador es converteixi en un acte reglat al que cap ajuntament de forma legal li pot denegar llicència, només se'ns acudeix l'utilització del recurs previst a l'article 101 de la LUV -Llei Urbanística Valenciana-, l'anomenat procediment de suspensió de llicències. El qual no aturaria ni la urbanització ni la llicència ja atorgada.
Per altra banda, una possible via de solució, podria ser la reforma de l'actual planejament, en especial en la part B, el del dipòsit o abocador RTP, modificant l'ús actual, convertint-lo en sòl industrial del mateix tipus que el sector A, per exemple.
L'empresa promotora de l'abocador RTP té dret a sol·licitar el certificat urbanístic i a presentar el projecte de l'abocador RTP per iniciar la tramitació de l'autorització ambiental integrada, davant la Conselleria de Territori, però des del moment en que s'aprovés la suspensió de llicències, pensem que només caldria indemnitzar a l'empresa amb les despeses de redacció del projecte de l'abocador RTP. Aquesta despesa seria una pecata minuta.
De no suspendre's les llicències, l'empresa podria aconseguir l'autorització ambiental integrada i construir l'abocador RTP, per sentència judicial, per molt que es negués l'ajuntament i la conselleria a atorgar els permisos i autoritzacions pertinents. Caldrà filar ben prim en els terminis, però ara qui remena les cireres és una nova majoria que no vol tenir un abocador de residus tòxics i perillosos i té molt a dir i a fer els propers dies.
Aquest instrument urbanístic, el de la suspensió de llicències, podria ser un bon camí per tornar a la pau social, i el més bonic de tot, és que hagués consens en la decisió de suspendre les llicències de la part B del PAI, el que urbanísticament preveu un dipòsit o abocador RTP, permetent que s'instal·lés l'empresa de les pales i les altres 69 que va prometre l'anterior alcalde del PP.
Tots contra l'abocador o el dipòsit RTP.
Tan els que neguen que va l'abocador RTP,com els que saben que va l'abocador RTP, podran quedar-se tranquils que no anirà mai un abocador RTP, si tots voten a favor de la suspensió de llicències a la part B del polígon mediambiental i de la seva reforma, suprimint l'abocador o dipòsit RTP.
Seria un gran risc deixar-lo aprovat urbanísticament, i continuar amb la urbanització tal i com està ara aprovada. No hi ha cap motiu per pensar en que no s'aprovarà l'abocador a la Conselleria, ja que cap responsable de la mateixa ho ha assegurat ni ho podrà assegurar mai. Si ho fés, això podria tractar-se d'un pressumpte delicte de prevaricació. Ja que quan un projecte compleix amb tots els requisits legals, se li ha d'atorgar llicència, encara que no ens agradi. La llei és per a tots i totes. Per això cal canviar-la de manera immediata i urgent.
Si al final, com ja hem dit, cal pagar les despeses de redacció del projecte, es podrà entendre fàcilment les intencions de l'empresa promotora de l'abocador RTP de voler fer realment un abocador o un diòsit RTP, però aquesta indemnització no serà milionaria com algú volia fer creure. Un projecte que es podrà exposar al públic en un museu dedicat a la plataforma per a què tots, en especial les generacions venideres, vegin quin dipòsit o abocador RTP s'ha evitat posar al municipi de les Coves.
Per últim, a nivell, anecdòtic, per si hi ha algú que no s'havia adonat, la denominació que fa el BOP de 13 de desembre, de dipòsit al costat d'abocador, d'acord amb el diccionari, pot significar el que es puguen contenir el residus tòxics i perillosos a més de forma sòlida -abocador- en forma líquida -dipòsit-.
Estem fermament convençuts, que aquest abocador de residus tòxics i perillosos amb una decidida i ràpida acció de govern de la nova majoria i ben assessorats es podrà aturar definitivament.
Salut i Bons nadals a tots i a totes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada