15/7/06

Fonaments de Dret


Els productes a tractar per aquestes instal·lacions, estan considerats com a residus perillosos, tal com es descriu en la Directiva 91/689/CE del Consejo, de 12 de desembre, relativa als residus perillosos (annex III)

Cal assenyalar també que la inspecció efectuada en l'empresa pels tècnics del propi Departament, i segons consta en l'expedient sancionador incoat, aquest revela clarament que GREFACSA no compleix diversos del requisits de l'article 26, punt 3 del Reglament 1774/2002, per la qual cosa, i segons consta com a requisit del present Reglament, l'autoritat competent es veu obligada a adoptar les mesures pertinents.

Entenem què, entre altres, les instal·lacions de GREFACSA no reuneixen les següents condicions, segons posa de manifest la mateixa Resolució de 23 de juny del DMA:

  1. S'imposa com a mesura correctora, complir l'annex V del Reglament 1774/2002
  2. No funciona la instal·lació d'oxidació tèrmica de bafs ("substituirà l'ozonitzador..."), què a la vegada, sembla ser que el seu funcionament ve patint diversos problemes en els últims temps
  3. S'instal·larà un esterilitzador de residus
  4. No es disposa de sistema de pretractament de les aigües residuals
  5. Han de desconnectar l'alimentació de greix als cremadors de les calderes de producció de vapor, per la qual cosa el mateix DMA els ha obert expedient sancionador qualificant el fet falta molt greu
  6. Es fixen les condicions del greix a utilitzar com a combustible, però és que ja fa temps què n'estan cremant
  7. No hi han sistemes de control, ja que es dones 30 dies per presentar un projecte d'instal·lació per al calibratge dels sistemes de mesurament en continu d'emissions, abans de l'adquisició dels analitzadors
  8. Es donen 60 dies per complir les mesures demanades en el punt 7 (excepte si s'estableixen terminis diferents)
  9. Es dóna un termini de 6 mesos per la instal·lació de l'esterilitzador de greixos i dels analitzadors en continu

I en la Resolució del DMA de 23 de juny, es procedeix a concedir autorització ambiental de funcionament, malgrat que no s'adequa a la norma !!

Tampoc no es compleix el que disposa el Decret 173/1986 de 5 de juny, (DOGC número 705, del 25 de juny de 1986), sobre ordenació zoosanitària de les indústries d'aprofitament de subproductes d'origen animal, decomissos i cadàvers d'animals, pel que fa a autoritzacions d'ampliacions (article 5.2) i ubicació (article 2).
Concretament a l'article 5 punt 2, diu que no es podran autoritzar ampliacions d'indústries d'aprofitament de subproductes d'origen animal, decomissos i cadàvers d'animals que no compleixin l'article 2 del Decret.

La nova activitat que s'inclou dins l'autorització ambiental (Resolució del DMA de 23 de juny) de la planta de transformació o aprofitament de subproductes càrnics de l'empresa GREFACSA suposa un canvi substancial i evident de la seua activitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada