1/2/07

Nova edició de Fitur a Fartar 2007

A Fitur a Fartar 2006Avui ha engegat una nova edició a IFEMA de FITUR, la Fira Internacional de Turisme que s'ha convertit en un esdeveniment per als polítics que acudeixen per deixar-se veure i sortir a la foto.
Hi ha 10 preguntes que m'agradaria llançar a l'aire. Aquest és el decàleg als firaries de la incertesa:
Quantes destinacions cal que vagin a promocionar-se realment a Fitur?
Té sentit que una localitat que tot just supera els 200.000 visitants anuals ofereixi els seus serveis en la fira?
O més encara, quants visitants s'han d'imputar directa o indirectament a la presència en Fitur?
Fins a quin punt són fiables els informes dels estands sobre la fira?Quin sistema de control regula que efectivament s'han repartit fullets i s'han atès consultes?. Són realment aquests els millors indicadors?
Per què no funcionen les sessions tècniques?
Per què les àrees d'exhibició són gairebé cinc vegades més grans que les àrees de treball si hi ha gairebé tants visitants professionals com visitants ocasionals?
Per què les àrees de treball semblen més bé les casetas de la Fira d'Abril?
Per què en comptes de ser espais oberts i transparents són espais opacs i endogàmics?.
Una fira del nivell de Fitur no mereix una plana web molt més diligent?
És possible que a les portes de l'esdeveniment el servidor es col·lapsi per l'excés de tràfic?.
En l'era de la informació digital, en la qual la música, els videos, la informació i les fotografies són digitals, per què servim el 99% de la promoció en un format paper?.
Quants hotels de cinc estrelles de Madrid s'omplen amb Fitur?
I quants restaurants de cinc forquilles?
Quedaran places business en els avions?
I tot això qui ho paga?
En quin moment farem la transició del paleomàrketing al neomàrketing?
I quin paper jugaran efectivament les fires? Per Biodramina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada